Pe undeva pe calea plevnei exista o vulcanizare. Se cheama sama. Se pronunta aproximativ shama– pentru anglofoni, chama– pentru francofoni, sau schamma pentru germanofoni (sic!). pentru rusofili e mai greu de scris.
Sloganul atent imprimat pe salopetele flacailor care lucreaza acolo este: fara roti nu poti.
Ei se tin foarte tare de sloganul cu pricina, in sensul ca stiu exact cit sa taxeze pentru, sa dam exemplul probat de mine in practica, echilibrarea rotilor.
Cum se ia o teapa sama:
Pas 1: Ca orice om prevazator, dimineata la prima ora, investigarea terenului:
Intrebare: cit costa un echilibrat de roti?
Raspuns: de 14? Pai 150 (mii) pe roata, plus 10 mii plomba. Deci ar veni cam 170 (mii).
Nota: pe o roata se pune o singura plomba, nu mai multe. Echilibrarea se face de regula cu plombe de marimi diferite, mai mari sau mai mici, dupa cit de descentrata e roata.
Pas 2: Verificari superficiale, printre colegii de birou:
Rezumat: sa mor io cit ma costa o roata de echilibrat. 170 (mii)!!!
Intrebare: toate? (mouth open)
Raspuns: ei toate?! Una singura. In total ar veni 700 (mii).
Contra: eu am fost la brasov si m-au costat 300 (mii) toate rotile.
Eu,in gind : ce sa zic, voi astia de la brasov sinteti intotdeauna mai deosebiti.
Nota: Evaluat suma din portofel. Raman numai 20 de mii spaga. Imprumutat de la unul din colegi 50 (mii), sa se faca de spaga regulamentara 10%.
Pas 3: Intoarcerea la locul faptei
Aglomerat. Reveniti mai tirziu. Pe la 5-6. sintem mai liberi.
Pas 4: Re-intoarcerea la locul faptei, la orele indicate. Asteptat 20 min, sa se elibereze flacaii.
Pas 5 : Uitat la flacai cum efectueaza lucrarile. Multumit de lucrare.
Nota: no ideea despre cum arata o roata echilibrata. Constatat plombele la locul lor. Nu erau mai inainte, asa ca se pare ca s-a lucrat.
Pas 6 : Plata
Intrebare: Cit ma costa ?
Raspuns: 980 (mii)!
Intrebare: Ciiiiiit? Pai am fost mai devreme si mi-au zis ca e 170 roata. 150 echilibratul, plus plombele…
Raspuns: pai da, plus 75 (mii) ‘pusul rotii pe masina’. De asta nu v-au zis?
Intrebare: unde e cel mai apropiat bancomat.
Extras restul de bani din bancomat. Lasat 20 (mii) spaga si mentiunea ‘ati mai pierdut un client’. La pariu ca pe flacau l-a durut in cur?
Asadar, in 6 pasi simpli, cu 250k echilibrat per 1 bucata roata, in ziua de salariu, fara roti nu poti. Sau poti?
cu tot respectul pentru nemultumirea perceputa de tine;
lucrez in vanzari de multi ani si pot confirma singura lor greseala: nu ti-a fost transmis tot costul de la inceput. mai departe, nemultumirea este una falsa:
1. firma respectiva lucreaza in mod special cu masini scumpe sau foarte scumpe, este normal sa aiba preturi ridicate;
2. daca nu te programezi la service si mergi la noroc, se poate sa gasesti aglomerat si sa fii rugat sa revii;
3. nu este vina lor ca te-ai dus cu bani la limita si ca pentru tine 100 de lei inseamna multi bani, puteai alege un service de roti de cartier, mult mai ieftin;
4. nu sunt clientul lor dar ii stiu pe piata, nu am un interes personal in ceea ce-i priveste;
5. personal, consider comentariul tau ca fiind o rautate gratuita, mai mult ca pe o frustrare personala decat o proasta gestionare a clientilor de catre aceasta firma.
mihai, multumesc pentru comentariul tau. diversitatea de opinii e bine venita. cel putin pentru clientii high-end ai celor de la sama.
din ce imi amintesc, nu pretul afisat a fost problema ci acel ‘extra’ 75 care au aparut cumva din senin.
m-am dus apoi dupa aceasta experienta la ‘unii de cartier’, si apoi si la altii mai ‘de firma’ (am facut un schimb complet de cauciucuri, cu echilibrat cu tot) si crede-ma ca in nici unul din cazuri nu m-au taxat suplimentar pentru “pus roata pe masina”. parerea mea, acum dupa atita amar de vreme de la experienta cu pricina, e ca poate firma nu avea habar de aceasta practica a angajatilor, si ca omul si-a permis sa ceara avand in vedere mai ales ceasurile inaintate. n-am cerut bon fiscal (nici n-am primit) si prin urmare…